In uw winkelmandje: 0 Artikel, 0,00 EUR

Rapport Wereld Kanker Onderzoek Fonds

Oorzaken en preventie van kanker

Op 31 oktober is het rapport 'Voeding, voedingspatroon, lichaamsbeweging en preventie van kanker: een wereldwijd perspectief' van het World Cancer Research Fund (WCRF) gepresenteerd.
Aan het rapport werkten wereldwijd 21 wetenschappers mee die informatie uit ruim 7.000 studies over oorzaken en preventie van kanker op een rij hebben gezet.

De 10 belangrijkste aanbevelingen ivm kanker

De 10 belangrijkste aanbevelingen uit het rapport zijn:
* Wees zo slank mogelijk binnen de normale spreiding van het lichaamsgewicht
* Wees lichamelijk actief in het dagelijks leven
* Beperk de consumptie van voedingsmiddelen met een hoge energiedichtheid - vermijd suikerrijke dranken
* Eet voornamelijk voedingsmiddelen van plantaardige oorsprong
* Beperk de inname van rood vlees en vermijd voorbewerkt vlees, inclusief vleeswaren
* Beperk de inname van alcoholische dranken
* Beperk de zoetconsumptie; vermijd beschimmelde graanproducten of peulvruchten
* Stel als doel om de voedingsbehoeften alleen via de voeding te bereiken (en niet via voedingssupplementen).

Roken en Rood Vlees belangrijk bij kanker

Roken
De aanbevelingen die in het rapport worden gedaan, komen voor een groot deel overeen met de aanbevelingen die KWF Kankerbestrijding geeft die zijn gebaseerd op het signaleringsrapport "De rol van voeding bij het ontstaan van kanker" (2004) van KWF Kankerbestrijding. Aan de belangrijkste leefstijlfactor die de kans op kanker van verminderen, namelijk roken wordt in het rapport geen aandacht besteed. In Nederland is ongeveer 30% van de kankersterfte gerelateerd aan tabaksgebruik.

Rood vlees
In het rapport wordt geschreven dat het eten van roodvlees, zoals vleeswaren als worst, ham en gehakt, de kans op darmkanker verhoogt. De aanbeveling uit het rapport, namelijk om wekelijks minder dan 500 gram rood vlees te eten komen overeen met de regels van het Voedingscentrum die KWF Kankerbestrijding volgt. Wie rood vlees afwisselt met kip, twee keer per week vis en een dagje zonder vlees blijft onder de 500 gram per week. Vleeswaren kunnen eenvoudig worden afgewisseld met kaas en ander beleg.

Ecologische Vegetarische Vleesvervangers

Van alle planten op aarde bevatten Blauw Groene Algen het meeste bladgroenkorrels (cholorophyl) en 60% proteïnes of eiwitten, in een verhouding gelijk aan die van het menselijk lichaam.(spieren, hart en organen)
Het zijn de essentiele bouwstenen van het leven en van je lichaam.
Ze worden voor 90 % opgenomen.
(ter vergelijking vlees levert slechts 20 % eiwit, is veel slechter opneembaar en veroorzaakt rottingsverschijnselen wegens te lang in de darm)
Chlorella, Spirulina en Klamathalgen zijn de bekendste eetbare groene algen

Chlorella Eco-Vriendelijk Vleesalternatief


Sport- conditie- en overlevingsvoedsel :

www.chlorella.be .... www.klamathalgen.be .... www.spirulina-hawaii.be
Zie eveneens : www.darmproblemen.be

Hulda Clark Zappers -- Bloedzapper Bob Beck -- Natriumbicarbonaat -- Prebiotica -- Colonlife -- Colloidaal Zilver -- LCD Minizapper -- Colonlife Kanker is een schimmel is een boek geschreven door Dr Simoncini ISBN 88-87-24108-2